Vztah mezi typem práce a produktivitou práce

Úvod

V této analýze zkoumáme vliv pracovního prostředí (ve smyslu práce z domova vs. práce z kanceláře) na produktivitu. Cílem výzkumu je odhalit, jak může pracovní prostředí ovlivnit kvalitu odvedené práce a čisté hodiny času stráveného prací.

Kontext datové sady: používáme data o zaměstnancích společností ve čtyřech oblastech, kde se práce z domova stala trendem: IT, finance a účetnictví, marketing a komunikace a poradenství. Kromě věku, vzdělání a pohlaví jsme sledovali, zda zaměstnanec zastává manažerskou pozici, zda pracuje z kanceláře nebo z domova, čistý počet hodin věnovaných práci a kvalitu jeho práce hodnocenou přímým nadřízeným. zaměstnance.

Zajímá vás, zda je pro vaši firmu efektivnější práce v domácí kanceláři než v kanceláři? Naše analýza vám může poskytnout odpovědi, které hledáte. Chceme vám pomoci ujasnit si, zda je práce v homeoffice pro vaši organizaci skutečně přínosná a jaké jsou její potenciální výhody. Objevte nové příležitosti a efektivní způsoby práce s naším výzkumem.

Produktivita práce podle pracovního prostředí a pohlaví

Nejprve se zaměřujeme na měření produktivity podle čistého počtu hodin věnovaných práci. Níže uvedený interaktivní graf ukazuje srovnání počtu čistých hodin domácí kanceláře a kancelářské práce. Interaktivní nabídka nabízí možnosti zobrazení výsledků pouze pro muže a pouze pro ženy.

Průměrná čistá doba práce v kanceláři je 6,68 hodin a čistá doba práce v domácí kanceláři je 6,19. Polovina zaměstnanců pracujících z kanceláří má čtyři až osm hodin čisté práce. V home office je časový rozsah vyšší, polovina zaměstnanců odpracuje tři až osm hodin, maximálně 15 hodin denně a o hodinu méně v kanceláři. Při porovnání výsledků u mužů a žen nenajdeme výrazné změny.

Nyní se můžeme podívat na níže uvedený graf, který porovnává produktivitu kanceláří a domácích kanceláří prostřednictvím hodnocení kvality práce.

Hodnocení kvality pro domácí kancelář i práci v kanceláři začíná na 100 %, s průměrným hodnocením kvality 84,5 % pro kancelářskou práci a středním hodnocením kvality 82,54 % pro domácí kancelářskou práci. 3/4 zaměstnanců z kanceláří dosáhly hodnocení 75 % nebo vyšší. U práce z domova dosáhly 3/4 zaměstnanců 71 % nebo více. U zaměstnanců pracujících z kanceláře dosahuje spodní hranice 40 % hodnocení kvality. V případě home office je to 34 %. Výsledky u mužů a žen se opět příliš neliší.

Produktivita práce podle pracovního prostředí manažerů a pracovníků

Níže uvedený boxplot graf poskytuje příležitost rozlišit počet čistých hodin strávených prací pro manažery a pracovníky.

U zaměstnanců na manažerských pozicích je průměrná čistá doba strávená prací 7,78 hodiny v kanceláři a 7,19 hodiny v případě práce z domova, přičemž 50 % manažerů pracuje 3 až 9 hodin z domova a 6 až 10 hodin z kanceláře. Pro řadové nemanažerské pracovníky je průměrná čistá doba strávená prací z kanceláře 6,26 hodiny a 5,9 hodiny z domova. Časový rozptyl pro práci z domova je značný. Přestože 75 % dotázaných zaměstnanců pracuje mezi 3 a 8 hodinami, maximální počet čistých hodin je až 14 hodin. U lidí pracujících z kanceláře stráví polovina zaměstnanců 5 až 8 hodin čisté práce v kanceláři, přičemž maximální rozsah pro většinu zaměstnanců je 3 až 12 hodin.

Průměrné hodnocení kvality manažerské práce je o 84,18 % vyšší při práci v kanceláři a o 82,3 % při práci z domova. 3/4 manažerů skórují mezi 100 a 74 % v kvalitě práce při práci z kanceláře a polovina manažerů skóruje mezi 98 a 71 % při práci z domova, přičemž nejlepší čtvrtina má skóre mezi 98 a 100 %. Průměr hodnocení zaměstnanců je 82,62 % při práci z domova a 84,63 % při práci z kanceláře.

Produktivita práce podle pracovního prostředí a odvětví

V této části rozlišujeme měřítka produktivity v různých sektorech. V níže uvedených boxplot grafech můžete pomocí interaktivní nabídky vidět rozdíly mezi domácí kanceláří a kancelářskou prací v jednotlivých měřených sektorech.

V IT sektoru zaměstnanci pracující z domova obvykle pracují déle (v průměru 9,44 hodiny) ve srovnání s těmi v kanceláři (průměrně 6,11 hodiny). Ve financích a účetnictví zaměstnanci odpracují v průměru 6,41 hodin z kanceláře a 5,66 hodin čistého času z home office. Zaměstnanci marketingu a komunikace tráví více času prací v kanceláři (průměrně 6,89 hodiny) než z domova. Zaměstnanci konzultačních služeb také pracují delší dobu v kanceláři, v průměru 7,39 hodiny ve srovnání s kratším rozsahem pro ty, kteří pracují z domova (průměr 4,84).

V IT sektoru je průměrná kvalita práce 88 %, přičemž 3/4 zaměstnanců se pohybuje v rozmezí 100-75 % v kanceláři a 100-73,5 % z domova. Ve financích a účetnictví je průměrná kvalita práce vyšší při práci z domova (85,66 %) než v kanceláři (84,7 %), přičemž 3/4 obou skupin dosáhly 100–76 %. V marketingu a komunikaci je průměr kvality 82,26 % v kanceláři a 80,03 % v domácí kanceláři. V poradenství je také průměr kvality vyšší v kanceláři (85,37 %) než při práci z domova (80,19 %).

Závěr

Při rozhodování o efektivitě práce z domova vs práce z kanceláře je třeba vzít v úvahu specifika práce. Zatímco v mnoha zaměstnáních je setkání s kolegy nebo klienty zásadní a osobní setkání mohou mít pozitivní dopad na kvalitu práce (což se odráží v hodnocení zejména v odvětvích Poradenství a Marketing a komunikace), v jiných případech vaše vlastní tiché prostředí může přinést neocenitelné výhody (např. v IT). Ohodnocení v čistých hodinách práce přitom může být svým způsobem zavádějící. Vyšší čistý počet hodin v kancelářích může zahrnovat mnoho schůzek a jednání a hodnota odvedené práce může být srovnatelná s prací z domova, kdy zaměstnanec tráví na dané práci méně času.